Kantoorklachtenregeling
1. Toepassing
Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen BMLegal Advocatuur (BMLegal) en haar cliënten (hierna ook: u of uw).
2. Doel kantoorklachtenregeling
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
(a) het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten van BMLegal binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
(b) het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten van BMLegal vast te stellen;
(c) het behoud en verbetering van bestaande relaties van BMLegal door middel van goede klachtenbehandeling; en
(d) de verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening door BMLegal met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
3. Klachtprocedure
3.1 BMLegal hoopt dat u tevreden bent met de dienstverlening van BMLegal. Mocht u toch een klacht hebben, dan kan deze worden ingediend via: bianca@bmlegal.nl, vergezeld met een toelichting.
3.2 Na ontvangst van uw klacht, zal mr. Bianca Mwangi, die als klachtfunctionaris zal optreden, proberen om gezamenlijk met u binnen 4 weken een passende oplossing te vinden voor uw klacht. Bianca Mwangi zal het u tijdig laten weten indien zij voorziet dat het langer gaat duren dan 4 weken om tot een passende oplossing te komen. Bianca Mwangi is als klachtenfunctionaris verder verantwoordelijk voor (i) het bijhouden van een klachtdossier, (ii) u (tussentijds) op de hoogte houden over de afhandeling van uw klacht en (iii) u schriftelijk op de hoogte stellen over het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
3.3 Zodra de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen u, BMLegal en Bianca Mwangi een schriftelijke verklaring waarin de afhandeling van de klacht wordt bevestigd.
3.4 U bent geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van behandeling van de klacht.
3.5 BMLegal is aangesloten bij de Geschillencommissie Advocatuur Zakelijk. Mocht u van mening zijn dat uw klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, dan kan u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur. Informatie over de Geschillencommissie Advocatuur Zakelijk (onder meer het reglement en de procedure) is beschikbaar op www.degeschillencommissie.nl/overons/de-commissies/2713/advocatuur en wordt op verzoek toegestuurd.